|
Post by maija salmi on Feb 28, 2006 11:47:03 GMT 2
Samaa mieltä Ninan kanssa: Eagle on to-del-la hyvä ruoka. Minä (siis meidän koirat) olen tutustunut siihen oikeastaan sattuman kautta: mun hyvällä ystävälläni on Espoossa eläintarvikeliike. Siksi mun koirat ovat hyvässä ruuassa; nytkin kun ko. perheen tyttö tuli meille hiihtoloman viettoon, kylkiäisenä tuli ainaskin kahden-kolmen kuukauden Eaglet päälle Mutta on ne kalliita! En kyllä varmalla ostaisi, jos joutuisi maksamaan semmosia hintoja, huh. Kun isoja koiria oli enemmän, ostin aina lavallisen Bento Kronenia. Siinä hyvä hinta-laatusuhde, ei kikkailuja värikkäillä säkeillä, ei väliportaita jne. Se pudotti hintaa sopivasti. Mutta: mikä on sitten mittari, mikä ruoka on hyvää ja mikä ei? Itte pidän tärkeänä sitä, että sen käyttöaste on korkea (kakat pieniä), ei allergioita ja muutenkin maittava sapuska. Ja lisäplussana vaikka se, ettei kauheasti aiheuttaisi ilmavaivoja.. Mulle on ihan sama, missä ruoka on tehty, jos on jo hyväksi havaittu.
|
|
|
Post by janika on Feb 28, 2006 20:50:48 GMT 2
Ronillakin on ollu Eaglen holistic ruokaa säkki ja kakan määrä kaksinkertaistui... säkissä oleva teksti kuulosti mun mielestä hyvältä mutta kun ronin korvat alko kutisee niin vaihdettiin takas Advanceen,advancessa vaan on liikaa kuparia.värjää turkista ne valkoset osat punertavaksi mitkä kastuu päivittäin,vaikka muuten onkin hyvä ruoka,vähän kakkaa,ei kutise jne..
|
|
|
Post by kerttu on Feb 28, 2006 21:21:41 GMT 2
Meillä syödään nykyisin ts. on toista vuotta syötetty Serti Adult perusruokaa, sen lisäksi annan kohtuullisen paljon raakaa lihaa, keitettyä kalaa, uunijuustoa yms. Terveenä ovat olleet ja ”kikkareet kohtuullisen kokoisia ja hyvän kiinteitä” Eiköhän se ilman suurempaa filosofiaa kerro, että tuo ruoka passaa meijän seurakunnalle. Kuluttaja lehdessä oli tässä reilu vuosi sitten vertailu koiran ruokien kesken, ja Serti oli parhaiten sijoittuneitten joukossa. Moni kalliimpi merkki oli raakattu ainakin siinä vertailussa huonommaksi. Onneksi on mahdollisuus tuota lihapuolta ja kalaa hankkia pakkaseen edullisesti….Hirven joutuu joskus hakeen kaukaakin, mutta kala tuodaan ihan kotiin asti. Kun kalastajat saavat 5 kiloisia haukia, niin tulevat sitten kauppaamaan ne minulle. Fileroin ja keitän, sitten vielä ruotojen takia myllyn läpi.
|
|
|
Post by Jaana ja Nyyti on Mar 1, 2006 16:58:02 GMT 2
Meillä syödään Nutro Choiicen lammas-riisiä, lisäksi jotain lihaa iltaisin: keiteettyä jauhelihaa, makkaraa tms. Aamusta kulaus AB-piimää. Omasta takaa ruokintaa lisätään kuivalla leivällä, porkkanoilla,melassileikkeellä, pellavalla,hevosten rehuilla, - kakalla ja jäniksen papanoilla (muistuttaa erehdyttävästi kuivamuonaa). Eli ainakin "monipuolista" ! Vatsa on toiminut, onhan liikuntakin mukana runsaasti, vaikka muuten on kerrostalokoira. ;D Nutroa söi myös edellinen koirani, saukkokoirani teki ikäennätyksen Suomessa saavuttaen 14 vuoden iän. :'(Jos siihen asti saan pitää Nyytin luonani niin tyytyväinen olisin. OK, tunnustetaan. Useammin kun olemme olleet ystäväni ell Tarja Ekmanin luona on Nyyti löytänyt uusia makuelämyksiä. Tarjalla kun on bernejä jotka eivät käytä mahdollisuutta hyväkseen. Maistettu on tex-mex sun muita, silloinkaan ei massu ollu moksiskaan.
|
|
|
Post by viherpiip on Mar 26, 2006 17:33:32 GMT 2
Juuri perheeseen tullut spinone on syönyt vain friskies-raksuja, ja kakkaa kerran päivässä vain pienen kuivan kakan. Muutenkin tuntuu ihan hyvinvoivalta. Nyt alan kuitenkin totuttaa Musti&Mirri-sapuskaan kun toinenkin hauva sitä syö. Lisäksi syövät leipomon jäämiä, eli palaneita pitsoja ja lihiksiä tai ylijäänyttä lihistäytettä. Spinoneherra on vaan ihan uskomattoman hidas syömään ja antaa tilaa jopa kissalle kupillaan eli vahtia täytyy ja kauan että viimeinenkin muru on syöty etteivät muut mene osille.
Löytyyköhän täältäpäin elikkäs Kotkan-Haminan suunnalta muuten hieman kokeneempaa spinone-ihmistä, joka voisi neuvoa esim näyttely, karva ym. asioissa? Hauva on Nummi-Pusulan suunnalta lähtöisin ja pitäisi olla ihan kunnon ainesta vaikkapa näyttelyyn veisi.
|
|
|
Post by Nina P. on Mar 27, 2006 14:35:34 GMT 2
Vihepiip(ertäjä?), laita vaan tänne kysymyksiä, varmasti saat niihin vastauksia Meidän Repe on myös hitaamman puoleinen syömään, sellainen nautiskelija ennemminkin. Muutamille olenkin laittanut s-postiin kuvan, jossa meidän Fanni-kissa on juuri "ryöstänyt" Repeltä possunkorvan ja koira katsoo vierestä surkean näköisenä kun kissa rouskuttaa korvan reunaa ;D Tänne en nyt tähän hätään sitä saa laitettua. Sittemmin Repe on kyllä oppinut haukahtamaan kissalle juuri sen verran, että saa syödä herkkunsa rauhassa.
|
|
|
Post by Pasi on Mar 28, 2006 8:33:09 GMT 2
Hei!
Kuusankoskella asustelee Leidi koira perheineen. Kokemusta ei todellakaan ole spinoneista paljoa. Näyttelyissä ollaan käyty todella vähän. Karvanhoitokin on kuulemma niin huonolla tolalla, että kasvattaja nähdessään uhkaa ottaa koiran pois. Neuvoja kyllä annan mielelläni, jos osaan. Suosittelen myös liittymään Kymenlaakson kanakoiraseuraan, vaikka siellä vähemmän neuvotaan näyttelyjuttuja (siellä on muuta asiaa mistä koira tykkää). Lisäksi on hyvä käydä paikallisen koiraseuran TOKOSSA/näyttelyharjoituksissa.
Terv. Pasi
|
|
|
Post by kerttu on Mar 28, 2006 8:52:06 GMT 2
Hitaasti syövä spinone - se on ainakin minulle ihan vaan muisto On siis sellanenkin ollut. Sallille sai aikanaan miettiä mitä tarjoais, ja miten sen sais syömään. Nyt on paremminkin toisin päin. Pirrallakin on elämäntilanne huomioiden niin nälkä, että penturuokaa ei uskalla antaa hätätilassakaan kuivana, pelottaa että imasee sieraintenkin kautta kitusiinsa. Viivi taas on niin tarkka ruoka-ajoistaan että esittää kuolevaa varsinkin jos ruoka ei ole just oikeaan aikaan tarjolla. Ainostaan maastossa ollessa se ei muista että " on päivällisaika" Syö kyllä oikein hyvin. Pasi kirjoitti: ” Karvanhoitokin on kuulemma niin huonolla tolalla, että kasvattaja nähdessään uhkaa ottaa koiran pois.” Ohos, herranpelko on herran alku ;D Hyvä Pasi! Pitää vähän oikasta kuitenkin – ei sillä Leidillä ollut kuin yksi takku josta tuumasin että hui kauhistus, tämä riittää huostaanoton syyksi. Kyllä Pasi muuten on ihan OK koiranpitäjä ja tunnollisesti käy välimatkasta huolimatta Leidiä aina minulle näyttämässä,ja mukavahan se on Pasinkin kans jutella.
|
|
|
Post by maija salmi on Mar 28, 2006 11:36:04 GMT 2
Hei Viherpiip.
Kiinnostaa kovasti näin nummipusulalaisena (ex)kasvattajana, mikä spinone sinulla onkaan kotonasi?!
t. maija salmi 9. 040-726 5438
|
|
|
Post by viherpiip on Mar 29, 2006 12:29:56 GMT 2
Koiraherra tuli minulle tostaiseksi hoitoon omistajan hankalan elämäntilanteen vuoksi. Tuusulalainen hauva, villi ikäarvio 4-6 vuotta. Nimi on Ukko, pitää omistajalta kysellä vielä ihan virallinen nimi. Oli minulla hoidossa joskus vuotiaana mutta en yhtään muista milloin. Älä vie Maija S (mahdollinen kasvattaja? Hienoa!) pois vaikka muistuttaakin lattiamoppia, trimmaajalle tarkoitus viedä kunhan löydän ensin jonkun sellaisen. Sellainen ruskeankukertava, ujo poika.
Tuo Toko/näyttelyharjoittelujuttu vaikuttaa mielenkiintoiselta, pitääpä ottaa selvää paikallisista koiraseuroista. Tuon oman kanssa en ole harrastanut kuin lenkkeilyä ja sohvalla makaamista joten ihan pihalla olen näistä kuvioista.
|
|
|
Post by maija s on Mar 29, 2006 12:57:52 GMT 2
Tiedän toki Ukon Tuusulasta. Lähtöisin mun viimeisestä pentueesta (ruusu x olli), ikää viisi vuotta. Mitä on tapahtunut, ettei Ukko enää voi asua Tuusulassa?! Minuun ei kukaan ole ottanut yhteyttä.
Ole ystävällinen ja soita - saat tietoa mitä ja kuinka spinonen kanssa toimitaan. Koira jää siis sinulle? Varmasti sua kiinnostaa tietää esim. millaisia ovat Ukon vanhemmat!
t. ms
|
|
|
Post by Nina P. on Mar 29, 2006 14:56:21 GMT 2
viherpiip: Kun nyt näyttely, karva ym. asioista kyselit, niin tässä pari linkkiä Repen sivuilla on juttua turkin hoidosta: www.presagio.net/spinone_turkki.htmGoldenringin sivuilta löytyy perustietoa näyttelyistä, sopii luettavaksi myös spinoneharrastajille: www.goldenring.fi/m_harr/nayttely.htmMullekin saa laittaa viestiä, jos haluaa kysellä lisää: nina(at)presagio.net
|
|
|
Post by jansku on Mar 30, 2006 22:31:01 GMT 2
SAIN tänään tilaamani säkin ACANAA, merkiltä on tullut lohi & peruna ruoka, ja koitetaan josko nyt loppuis rapsuttelu ja hiivat. Ei meinaan jaksais enään tätä ruokarumbaa. Helpoin ois varmaan ruveta itse tekemään ruuat, mutta taidan olla liian laiska siihen hommaan enkä luota itteeni että osaisin laittaa tarpeeksi kaikkia ravintoaineita,oikeessa suhteessa. Acana tuntuu muuten aika ladukkaalta ruualta että ihan mielellään syöttäisin ja saa vielä ilmaIsella kotiinkuljetuksella.
|
|
|
Post by viherpiip on Mar 31, 2006 17:40:40 GMT 2
Soittelen sinulle ms pikapuoliin. Mutta takaisin aiheeseen, paljonko hauvelinne syövät? Kokoonsa nähden ainakin tämä tapaus kovin vähän mielestäni mutta on kyllä tuhdissa kunnossa. Kerralla menee sellainen 0,5 litran mitallinen, kahdesti päivässä siis. Hyvin käyttää ruokansa kun kakkaa tulee vain vähän.
|
|
|
Post by jansku ja roni on Apr 1, 2006 21:34:29 GMT 2
Meillä meni ennen n.12dl päivässä silloisen ruuan suositus ruokintamäärän mukaan ja nykyisen ruuan suosituksen mukaan 9dl,antaisin kyllä mielellään enempikin mutta kun Roni ei oo koskaan kauheesti perustanu tosta syömisestä (lukuunottamatta herkkuja).käyttää kans aika hyvin ruuan,koska kakkaa tulee vähän.
|
|