|
Post by carita on Feb 25, 2006 18:12:18 GMT 2
Näin meillä, Trixi sairastellut nyt kohta viikon, yskää ja kurkkutulehdusta, nyt paranemaan päin kun tänään sai ekan ulvahduksenkin aikaiseksi ja yskiminenkin on vähentynyt. On ollut kolme rankkaa yötä takanapäin kun herään joka kerta kun koirakin ja kerään sitä vaahtoavaa limaa lattioilta. Lääkekuuri on päällä ja yskänlääkettäkin (Bisolvon lastenannostuksen mukaisesti) menee. Muut koirat ovat toistaiseksi terveitä, toivottavasti pysyvätkin. Onko muilla samantapaisia vaivoja ilmennyt tänä vuonna. Tämä on meille todellakin eka kertaa sitten 80-luvun kun irkkuni sairastui keuhkokuumeeseen, samat oireet silloin. Ollaan siis päästy vähällä vuosien varrella. Harmittaa kaikkein eniten nämä treenipäivät, viimeksi Nevi sairasteli, nyt Trixi. Tuntuu että treenit jäävät vähiin tällä tavalla kun koiraa ei saa liikuttaa ja rasittaa, ymmärrettävistä syistä, tuo tautihan on kova.. Onko muuten kellään takkia koiralle. Minulla ei ole käynyt mielessä kun Daisy, Kaxen ja Ling ei ole tarvinnut, Trixi taas onneton lyhytkarvaisena on ehkä palelluttanut itseään ja nyt on pakko keksiä jotain kaunista päällepantavaa. Miten on, kulkeeko suomen maassa missään spinone "talviturkissa"? Vai onko tämä lapsellista hössötystä, kertokaapa
|
|
|
Post by Jansku ja Roni on Feb 25, 2006 19:08:42 GMT 2
Ronilla oon pitäny Teddykarvasta tehtyä lointa ja sen päällä tuulensuojana huomioliiviä,kovimmilla pakkasilla -15 > ja musta ainakin tuntuu että Roni on viihtyny paremmin ulkona puettuna... Pikaista paranemista Trixille:) Roni on ollut kerran kipeenä ja sillon kyllä kauhistuin kun sen nenä oli vuotanut jonkin aikaa,kirkasta ja sitte yksi ilta sieltä tuli ensin vihreetä oikeen räkää ja yöllä sen seassa oli verta,outoa oli se että vain toinen sierain vuosi.sai antibioottikuurin ja parani.antibioottikuurin seurauksena hiiva korvissa ja tassuissa...
|
|
|
Post by kerttu on Feb 25, 2006 19:14:01 GMT 2
Sairastelu on harmillista – toivotaan pikaista paranemista. Lepo kannattaa huolehti kunnolla ja riittävän pitkänä, samahan se on meillä ihmisillä, jos kesken sairastelun pomppaa hommiin, sitä viruu iät ja ajat puolikuntoisena. Talvitakki näissä oloissa pakkasilla ja viimalla ei ole mielestäni höpötystä. Pelkällä pikkulenkillä takkia ei tarvita, mutta esim. jahdissa kun koira juoksee itsensä lämpimäksi ja sitten on tauon paikka, ei sen lihaksia kannata siinä kylmettää vaan lämmittelyloimi niskaan vaan. Minulla on takit molemmille. Tänäänkin oli fasaanijahti ja tytöillä työpäivä, Jukka oli koiranohjaajana maastossa minä kahvinkeitto vuorossa, vein laavulle loimet mukaan kumpaisellekin, vaikka keli näinkin hieno ja aurinkoinen. Päivä oli todella mahtava keliltään ja ei voine polttariporukka moittia saalistakaan -7 fasua päätti lentonsa. Hienoja riistatöitä! Pojat ottivat kuvia ja toivottavasti yksi parhaimmista tilanteista onnistui filmata. Pirra seisoi noin puoleen metriin fasua ja Viivi säesti, hieno nosto – mutta ampuja ampui ohi - no se ei ole koiran vika se
|
|
Wilma
Full Member
|
Post by Wilma on Feb 27, 2006 11:01:02 GMT 2
Pikaista paranemista ja tosiaan muistakaa toipua kunnolla ennenkö aloitatte kovemman treenin. Meillä koirat ovat olleet kyllä vielä ihan terveitä.
Minä olen miettinyt kans tuota takkia koirille niin vois käydä kovemmillakin pakkasilla lenkillä ihan huoletta.
|
|
|
Post by maija s on Feb 27, 2006 11:48:10 GMT 2
Oli aikaisemminkin tällä saitilla puhetta, tartteeko spinone lenkillä vaatatta ylleen. No ei kyllä tarvitse!!
Ihan eri juttu on taas Kertun kirjoittamat tilanteet (treenit, metsästys, vedot tms), niissä rotsi niskaan, niin ei tule vilu.
|
|
|
Post by kerttu on Feb 27, 2006 11:49:06 GMT 2
Ei spinone kävelylenkillä palellu kun koko ajan on liikkeessä, tuo tauko homma on sitten asia erikseen. Annahan Willen vilestää menemään ilikosillaan ;D- sille tytölle ei taija vilu ihan hetkessä tulla.
|
|
|
Post by carita on Mar 1, 2006 13:17:06 GMT 2
Nyt ollaan voiton puolella - ainakin uskon näin - viime yönä sain nukkua koko yön, ei tarvinnut herätä kröhinään, jipppiiii. On muuten kamala tauti tuo yskä koiralla - ja sitkeä. Soitin Liisulle hätäpäissäni seitsemäntenä päivänä ja kysyin että miten se Nepsun yskä meni - kuinka kauan kesti?? Liisu siihen tyyneesti vastaa että kuules, se meni ihan näppärästi muutamassa päivässä ohi.... apuva, miksei meillä No, puoli tuntia myöhemmin kännykkä soi (uusi kännykkä ehjä edelleen!!) ja siellä hiukan nolo Liisu tarkentaa että isäntä muisti paremmin - Nevin yskä oli kanssa kestänyt pitkäään - ei siis muutamassa päivässä parantunut. Joten, jos jollekin tämä tauti on tullakseen, malttia vaan, se vie todella aikaa.
|
|