|
Post by Paivi Kari on May 8, 2006 7:27:51 GMT 2
Suomen Spinonet ry:lle kiitos antoisasta ja hauskasta koulutusviikonlopusta Punkalaitumella!
Päivi K.
|
|
|
Post by Nina P. on May 8, 2006 8:23:37 GMT 2
Mekin kiitämme kaikkia mukavasta seurasta tämän vuoden ensimmäisenä helleviikonloppuna! Mulla on kamera piukassa kuvia, laitan nettiin kun ennätän - lähikuva löytyy myös siitä komeasta kyystä, johon Repe törmäsi rannalla. Nina ja Repe p.s. Repe on edelleen aivan väsynyt tyttöjen jahtaamisesta, toivottavasti kenellekään ei jäänyt traumoja
|
|
|
Post by Anukirj on May 8, 2006 9:51:20 GMT 2
Kiitokset myös meidän lauman puolesta kivasta leiristä! Ja mahtavat oli ilmat! Oli taas kiva nähdä kaikkia tuttuja ja uusia leiriläisiä. Ei ollut Repe ainut väsynyt naisten jahtaaja, meidän piko nukku koko matkan ja yön kun tukki(ja näki naisista unta) ;D
Kiittäen Anu&Salla&Piko ja Mari&Sepi
|
|
|
Post by FannyNina on May 10, 2006 19:10:13 GMT 2
Kaunis kiitos Oli todella antoisa ja mukava leiri, vau mitkä ilmat. Paljon uutta hyvää tietoo ja opettajat olivat kivoja. Vesiharjoitukset olivat Fannylle selvästi paras juttu mutta tokoo sietää lisätreeniä. Kyllä olen iloinen että lopultakin minäkin ymmärrän ja opin jotain ja kyllä Spinone on ihana rotu, kiitos yhdistykselle :)
Toivottavasti tulee lisää tällaisia koulutus viikonloppuja koska selvästi tarvetta ja kiinnostusta löytyy. Terv Fanina
|
|
|
Post by Salla F on May 11, 2006 0:08:25 GMT 2
Onpa hienoa, että on koulutukselle tilausta! Montako spinonenomistajaa oli kaikkiaan koirineen paikalla? Salla
|
|
|
Post by dynamo on May 11, 2006 7:47:46 GMT 2
Terkut Fannille ja Ninalle!
t. maija
|
|
|
Post by Nina P. on May 11, 2006 12:40:14 GMT 2
Meitä oli leirillä vähän vaihteleva määrä kolmena päivänä pe-su. Osa oli koko viikonlopun, osa vain la, kävipä joku pelkästään sunnuntainakin paikan päällä. Suunnilleen parisenkymmentä spinoneihmistä/perhettä kaiken kaikkiaan.
|
|
|
Post by kerttu on May 11, 2006 22:17:16 GMT 2
Kyllä olen iloinen että lopultakin minäkin ymmärrän ja opin jotain ja kyllä Spinone on ihana rotu, kiitos yhdistykselle ymmärränkö oikein -onko tämän viestin kirjoittanut Suomen Spinoneitten koulutusvastaava
|
|
|
Post by Nina P. on May 12, 2006 9:00:37 GMT 2
Vaatimattomuus kaunistaa - jos näitä vanhoja viisauksia lainaillaan. Aina välilä sitä hoksaa jotain uutta ja palikat loksahtavat kohdalleen. Hienoa on itse aina väillä huomata, että on jotain uutta oppinut ja kiva siitä olisi mukavassa porukassa muille kertoa ja saada kannustavaa vastaanottoa. Minusta on todella upeaa kuulla aina, kun joku onnistuu spinonensa kanssa! Ninnin Fanni teki mallikelpoisia vesinoutoja, mulla on niistä ihan valokuvia todisteena. Hyvä tytöt
|
|
|
Post by Nina P. on May 12, 2006 9:01:59 GMT 2
Joskus voisi vaikka laskea sataan - tai miljoonaan - ennen kuin kirjoittaa v-mäisen viestin... Vaikka sitten olisi itse miten taitava tahansa.
Toivottavasti minä en ikinä, never ever, pidä itseäni missään lajissa niin kaikkitietävänä, että pitäisi alkaa muille vinoilemaan.
|
|
|
Post by carita on May 12, 2006 9:08:49 GMT 2
Korjaa Nina R jos olen väärässä, mutta eikö ole niin että sinä olet koulutusvastaava, joka siis tarkoittaa sitä että sinä koordinoit koulutstilaisuuksia ja toimit yhteyshenkilönä kouluttajien ja koulutettavien välillä? Toisin sanoen, voit olla mukana ammentamassa oppia, et ole "valmis mettämies" kuten ei varmasti moni muukaan ole vielä. Nina R ei ole tietääkseni koskaan ilmoittanut olevansa se henkilö joka ryhmiä vetää ja kouluttaa, vaan tosiaan vastaa siitä että ryhmiä syntyy. Olenko oikeassa?
|
|
|
Post by Paivi Kari on May 12, 2006 9:13:25 GMT 2
Tähän leiriasiaan on tullut yhtä lukuuottamatta vain posiitivisa kommentteja.
Jokainen meistä on aloittanut oppimisen joskus ja jostain. Toisilla on vaan nöyrempi suhtautuminen uuden oppimiseen.
Turha on arvostella ja piikitellä toisten osaamista, suosittelen rohkaisua, kannustusta ja hyväksymistä!
t. Päivi K.
|
|
|
Post by SallaFi on May 12, 2006 16:52:54 GMT 2
Hei, Minusta Kertun viestissä ei ollut kyse v-tuilusta vaan asian tarkistamisesta. Uskokaa pois, kun Kerttu v-tuilee, se ei jää kenellekään epäselväksi Jos ajattelee asiaa toiselta puolelta, olisiko mahdollista, että leiriasiaan ei ole tullut muita kuin positiivisia kommentteja siitä syystä, että on laskettu sataan – tai miljoonaan –, eikä kukaan ole laskemiselta ehtinyt kysellä, miksi ohjelmassa oli taas reilusti mejää, vaikka asiasta jo viime vuonna täällä saitillakin keskusteltiin? Tai halunnut kysellä, ettei vain poljettaisi ja vietäisi harjoittelun riemua, kun jokainen kuitenkin aloittaa oppimisen joskus ja jostain. Ehkä toivottiin juuri sitä nöyryyttä uuden oppimiseen. Varsinkin, kun viime vuonna kokeneemmat eri roduissa olivat yhtä mieltä siitä, että mejää vain toimivalle ja kokeneelle seisojalle. Voi olla, että luottamus ei ainakaan lisäänny ilman konkreettista näyttöä halusta viedä rotua eteenpäin nimenomaan alkuperäistyyppisenä seisovana ja noutavana lintukoirana. Pelkällä seisojakoulutuksellakin saa viikonlopun helposti täyteen mielenkiintoisia ja mukavia harjoituksia. Entä jos asian toinen puoli onkin, että sitä ollaan aidosti ja vilpittömästi iloisia, rohkaisevia, kannustavia ja hyväksyviä, kun joku onnistuu spinonensa kanssa siinä, mitä spinone on luotu tekemään? Riittääkö nöyryys kuuntelemaan kokeneempia ja mahdollisesti muuttamaan omia periaatteita radikaalistikin? Viestiä on tullut, että joillakin riittää. Hatunnosto heille siitä. Toivottavasti joukko kasvaa. Salla PS. Keskustelimme C.I.Sp:in pj:n Marcon (Lozza) kanssa eri maiden metsästyksestä ja kokeista. Hän sanoi, että kyllä heidänkin täytyy Italiassa hyväksyä, että spinoneilla metsästetään eri maissa eri tavalla ja että koekäytännöissä on eroja. Hän sanoi myös – erittäin ponnekkaasti – että spinone on kuitenkin seisova lintukoira, ja kokeessa täytyy olla hakua, seisonta ja nouto: spinone ei ole jälkikoira, eikä jälkityökoetta voi hyväksyä tai tulla hyväksymään osoitukseksi koiran metsästystaidoista, vaikka se muuten mukavaa olisikin.
|
|
|
Post by kerttu on May 12, 2006 19:22:59 GMT 2
No jopas sitä taas agitoitiin ittensä raivoon oikein porukalla Aivan ite kehitte taas nuo olettamuksenne. Lukekaapa viestinne ja miettikää mistä syytätte – millä perustein? Mielestäni en ole nuita asioita ilmaissut mitä palautteissa mainitaan. Miten se Päivikin nuin tuon minun viestin tulkitsee? Sinuahan ei voi sanoa rodun parissa aloittelijaksi.. Johan sinä ainakin tiiät että olen kannustanut ja auttanut sinunkin, samoin kuin monen muunkin kasvatteja. Äkkipäiten ajatellen taitaa olla Tarry-Gnome´s spinonet ainoita joihin en ole sormellani koskenut enkä ole apua antanut, sekin johtuu ihan siitä ettei sitä apua ole tahottu. Tiiät varmasti minun periaatteet. Lopettakaapa nyt tuo itsesääli ja alkakaa treenaamaan tosissaan niin saadaan syksyllä jotain näyttöjäkin aikaseksi. p.s Uskokaa vaan Sallaa, se puhuu kokemuksesta, silloin kun haluan puhua rumasti, se ei jää epäselväksi. Samoin tuo, että emme ole kommentoineet kovin aktiivisesti kirjoituksia ei tarkoita sitä, että olisimme tyytyväisiä asioiden kehittymissuunnasta, emme vaan todellakaan halua pahoittaa mieliä jatkuvasti – välillä on kuitenkin pakko ottaa kantaa, kuten nyt tässä. Toivotan sydämestäni intoa ja voimia niille jotka haluavat viedä spinonea eteenpäin sen alkuperäistarkoituksen mukaisesti. Risuja lähetän niille jotka haluavat siitä monitoimikoiraa omien mieltymystensä mukaisesti. Käykää lukemassa www.spinone.fi sivulta Sallan kääntämiä artikkeleita, ne voivat avata silmiä näkemään minkä koiran kanssa olemme tekemissä, ja sitä kautta oppia milloin kannattaa liputtaa ja minkä puolesta.
|
|
|
Post by Salla F on May 15, 2006 9:06:36 GMT 2
Hei, Asiaa pohtiessani huomasin, että toivon kahta asiaa 1. etten olisi ikinä niin pätevä missään, että pitäisi alkaa asiakseen v-tuilemaan muille ja 2. etten olisi ikinä niin pätevä missään, etten pystyisi ottamaan neuvoja vastaan kokeneemmilta. Artikkeleja on tulossa lisääkin, seuraavaksi on vuorossa Marion kirjoittama artikkeli siitä, mitä "parhaat käyttökoirat" italialaisten jalostustavoitteessa tarkoittaa. Spinonen työmääritelmä, johon viitattiin Lucan artikkelissa, löytyy siis sivuilta aikaisemmin käännettynä. Salla
|
|