|
Post by Nina P. on Aug 2, 2005 17:55:37 GMT 2
Maija S: Juups, totta on, että Repsu oli kovasti pieni, kun koulutuskentälle ekoja kertoja mentiin. Se oli kuitenkin ihan sellaista nimenomaan pennuille tarkoitettua juttua. Koko "arkitottis" ryhmä oli jaettu puoliksi ja me siis touhusimme yhdessä muiden pentujen kanssa - ei me mitään "kisaliikkeitä" silloin vielä reenattu Meillä on ollut periaatteena, että pikkuinen totutetaan erilaisiin tilanteisiin jo ihan pienenä, niin on sitten koiran aikuisiällä helpompaa. Näinhän se on, että koulutuksissa koulutetaan ohjaajaa opastamaan omaa koiraansa - mikä on muuten välillä hirmu haastavaa. Aika usein näkee, miten koira osaisi vaikka mitä, mutta ohjaaja on ihan hakoteillä. Sitten, kun saadaan ohjaaja ymmärtämään mitä pitäisi tehdä, asiat alkavatkin äkkiä sujua
|
|
|
Post by Janika on Aug 2, 2005 22:32:05 GMT 2
Meillä kävi just niin kun Katilla.Olin aluksi liian lepsu,enkä vaatinut Ronilta suoritusta,jätin avoimeksi vaihtoehdon olla tottelematta ja ehkä inhimillistin liikaa.Jani on kanssa vähän hidas syttymään mutta kun innostui kouluttamisesta,Roni tajusi että ai mun pitääkin totella HETI JA AINA.Tosin en voi silti kehua tottelevaisuudella vieraiden koirien läsnäollessa,tuttu porukka on erikseen.kyllä kouluttajan kokemus merkkaa eniten,Janin kanssa Roni toimii kun rasvattu mutta mun kanssa ei niin varmasti.(vaikka onkin toinen koira mulla)
|
|
|
Post by Dynamo on Aug 3, 2005 7:23:14 GMT 2
Ja täytyy aina muistaa se, että kaikkiin koiriin ei yksinkertaisesti mene oppi perille. Ei ainakaan samanlaisilla konsteilla kuin jollekin toiselle. On oppivaisia koiria, vastaanottavaisia koiria, vähemmän kontaktinhaluisia koiria, v****maisia koiria... Siinä sitä onkin miettimistä ja haastetta!
Mulla on kotona bulli, jonka pää on umpiluuta. Vähän se on tyhmäkin, mutta erityisesti se on kova. Jos olis eka koira, olis varmaan oltu aika lirissä sen kanssa. Onneksi se rakastaa bullimaiseen tapaan ihmisiä suurella sydämellään. Tämän bullin kaltaisella koiralla ei olisi mitään tekoa koulutuskentillä, siinä saisi itselleen infarktin ennen minkäänlaisia tuloksia...
Eli kaikista koirista ei ole kaikkeen.
Eikä ole tarkoituskaan?
ms
|
|