Petra kirjautumatta
Guest
|
Post by Petra kirjautumatta on Feb 2, 2005 20:59:45 GMT 2
Hei ja anteeksi,
mutta luulin että virheelliset tiedot saa oikaista. Poistunkin siis paikalta. Kiitos ja näkemiin.
|
|
Maija
Full Member
..Paras tapa s?ilytt?? kasvonsa, on pit?? niiden alaosa suljettuna...
|
Post by Maija on Feb 2, 2005 21:24:52 GMT 2
Ei tarvi vetää hernettä nenään.
Tiedon oikaisu ei ole taistelua ;D
|
|
|
Post by Dynamo on Feb 3, 2005 8:41:05 GMT 2
Petra moi, toki oikeaa tietoa täytyy antaa, ei me nyt sentään missään Pohjois-Koreassa asuta Piti ittekin kirjoittaa samasta, mutta ehdit ensin! Muuten: olen tuossa aikani kuluksi tutustunut ihan huvikseni useammankin rodun vastaaviin keskustelupalstoihin. Nyt kun mulla on parinkymmenen vuoden paussin jälkeen taas omituinen bullterrieri huushollissa, sielläkin palstoilla käyn kuikuilemassa. On muuten aika hurja menoa suunnassa jos toisessa. Spinone-kskustelupalsta on siistein, mitä olen nähnyt. Bulipalstalla ne haukkuu toisiaan ihan tolkuttomasti - ja eikun taas sama meno jatkuu. Nyt meillä täällä tuntuu olevan vallalla käsitys muutaman "riidan" (?) jälkeen, että kukaan ei saa sanoa yhtikäs mitään kriittistä. Tällä tarkoitan yleisesti mielipidettä tällä saitilla. Vai olenko väärässä. Oikaiskaa! Kyllä minä itse ainakin haluan vähän actionia tältäkin palstalta, ja sellaiseen kuuluu usein myös kiistanalaiset asiat. Jos palsta on nössö, kuka siellä enää käy? No, nyt siivoamaan t. maija s - kaikille tasapuolisesti ps. Vierailija; tule kolkuttelemaan munkin olkapäätä Jyväskylässä, varsinkin jos olet tumma ja komea
|
|
|
Post by Salla F on Feb 3, 2005 10:05:55 GMT 2
Olen Maijan kanssa samaa mieltä. Vaikeistakin asioista pitää puhua, ei rotua voi muuten viedä eteenpäin. Tietenkin mielellään omalla nimellä, mutta tiedän monta fiksua ihmistä, joiden mielipide jää sanomatta teilauksen pelossa. Itse yritän ainakin lukea nimimerkkienkin jutut sillä silmällä, että onko niissä asiaa. Jos ei, antaapi olla. Pakko ei ole provosoitua. Provosoiminen taas voi joskus aiheuttaa sitä kaivattua keskustelua. Asiasta viidenteen. Minusta oli mielenkiintoista huomata, että Mentasti palkitsi Turussa nuoria ja keskenkasvuisia (=rakenteeltaan vielä kevyitä) koiria. Hän on Italian puolella pitänyt paljon elämää aiheesta iso ja raskas metsästyskoira ei pärjää työssä. Toki palkitut olivat varmasti muutenkin hyviä, ei sillä. Sain juuri Italiasta matskua JTO:ta varten. Siellä jalostuksen ohjenuorana on, että parhaista työkoirista valitaan rotunsa tyypillisimmät edustajat. Eli käyttöpuoli ensin. Mikä tietysti tarkoittaa, että koirilla pitää metsästää, eihän sitä muuten tiedä, mitä itsellä käsissä on. Salla
|
|
Maija
Full Member
..Paras tapa s?ilytt?? kasvonsa, on pit?? niiden alaosa suljettuna...
|
Post by Maija on Feb 3, 2005 10:29:34 GMT 2
Itse yritän ainakin lukea nimimerkkienkin jutut sillä silmällä, että onko niissä asiaa. Jos ei, antaapi olla. Pakko ei ole provosoitua. Ottakaa Sallasta opiksi nii seriffilläkin säilyy lakki ;D
|
|
|
Post by Dynamo on Feb 3, 2005 12:20:31 GMT 2
Salla moi,
Juu, aika rohkeita vetoja Mentasti teki Turussa, jos ajattelee koiria keskenkasvuisuuden kannalta. Mutta - kaipa kokenut tuomari tiesi mitä teki/näki.
Jos Mentasti hakee yleensäkin kevyempiä koiria kuin mitä rotumääritelmä sanoo, niin onhan siinä tiettyä ristiriitaa. Vaikka - onhan spino kyllä (parhaimmillaan ?) aika raskas verrattuna muihin seiskaryhmäläisiin.
Mulla on ollut raskaampi ja vähän sporttisempi s-malli kotona, ja kyllä viimeksimainittu on ihan eri luokkaa metällä kuin eka.
maija s
|
|
|
Post by Salla F on Feb 3, 2005 12:47:42 GMT 2
Jos Mentasti hakee yleensäkin kevyempiä koiria kuin mitä rotumääritelmä sanoo, niin onhan siinä tiettyä ristiriitaa. Juuri tähän minä en koe voivani ottaa itse kantaa. Kompastuskiveni on, että olen nähnyt niin vähän alkuperämaan spinoneita, että en osaa sanoa, millainen on se, mitä rotumääritelmässä kuvataan. Haluan tietää, onko silmäni tottunut raskaampaan "näyttelymalliin", vai onko spinone "oikeasti" sellainen. Mitä rotumääritelmä oikeasti tarkoittaa? Voin vain toistaa, mitä italialaisista artikkeleista olen lukenut. Ehkä nämä meidän teinit ovat niille aikuisia, en tiedä. Mutta onneksi kutsu tutustumaan Italian kermaan tuli jo, kyllähän se pitää jossain vaiheessa hyödyntää. Salla
|
|
|
Post by Dynamo on Feb 3, 2005 14:52:43 GMT 2
No en mäkään ole nähnyt kuin kerran spinoja italialaisessa näyttelykehässä. Ne olivat kaikki vankkoja, tosi vahvat ja syvät etupäät; meillä sellaisia ei juuri edes näe. Ne kyllä liikkuivat kamalan huonosti, sitä ihmettelivät muutkin kuin minä, muun muassa Lahtovaara (seiskaryhmänkin tuomari). Valtaosa oli vanhoilla papparaisilla, vrt. meikäläiset ajokoiramiehet. Jututin erästä naista, joka kertoi, että melkein kaikki olivat mettämiehiä = käyttökoiria. Oli siellä del´Adige koiriakin, se täti kuulemma on pelkkä näyttelyihminen.
t. maija s
|
|
|
Post by kerttu on Nov 16, 2005 12:15:38 GMT 2
Kuvattu Fragola Jalboreno "Alpo" tulos A/A kuten kaikki muutkin aiemmin kuvatut tästä pentueesta. Tässä yhteydessä voinen oikasta Petran aiempaa virheellistä tietoa mikä olisi ensimmäinen kokonaisuudessaan kuvattu pentue. Oikea tieto tässä alla.Tieto on kopsattu koiranetistä, sieltä voi myös tarkistaa Karhen N- pentueen tämän päivän kuvaustilanteen. Spinone FRAGOLA PRIMO FRATELLO SF19965/94A kuvattu 20,9.95 Spinone FRAGOLA PRIMO RAGAZZO SF19964/94A kuvattu 25,10,95 Spinone FRAGOLA PRIMO SORELLA SF19963/94B kuvattu 2,8,95 ei olennaista, mutta oikeaa tietoa
|
|
|
Post by Paivi Kari on Nov 16, 2005 12:36:13 GMT 2
Noi voi että sentään....
Kyllä Karhen N-pentue on edelleen Suomen ensimmäinen kokonaisuudessaan lonkkakuvattu spinonepentue.
Tilastoissa tosin näkyy Karhen Narciso, joka jouduttiin lopettamaan jo ennen luovutusikää. KAIKKI MUUT ON KUVATTU.
t. Päivi
|
|
|
Post by kerttu on Nov 16, 2005 12:57:27 GMT 2
Onkohan joku asia sekasin? tässä Päiville faktatietoa Spinone KARHEN NARCISO FIN35110/95 tämä lie se kuollut? Spinone KARHEN NEBBIA FIN35114/95B Spinone KARHEN NICOLETTA FIN35115/95D Spinone KARHEN NIET VERWARMEN FIN14030/98 milloin kuvattu? Spinone KARHEN NILS HOLGERSSON FIN35111/95A Spinone KARHEN NOCCIOLA FIN35116/95B Spinone KARHEN NOTTURNO FIN35112/95A Spinone KARHEN NUMERO UNO FIN35113/95D Fragola pentue! Spinone FRAGOLA PRIMO FRATELLO SF19965/94A kuvattu 25,10.95 Spinone FRAGOLA PRIMO RAGAZZO SF19964/94A kuvattu 20,9,95 Spinone FRAGOLA PRIMO SORELLA SF19963/94B kuvattu 2,8,95 Eihän voi edes mahollista että –95 syntynyt pentue olis kuvattu ennen minun pentuettani joka on kuvattu jo -95. Tuo kolme on se koko pentue jota tarkotan, siinä ei ollut useampaa. Onko KARHEN NIET VERWARMEN kuvattu ja mikä on tulos? Vai eikö sitä lähettetty SKL:n? Tarkistappas asia - tätä kummempaa tietoa ei koiranet ja SSK tietokanta anna.
|
|
|
Post by Paivi Kari on Nov 16, 2005 13:19:56 GMT 2
Ai jaa....No hyvä sitten....
Aivan sama loppupeleissä, kenellä se eka kokonaan kuvattu pentue on ollut. Kerttu vaan jossain vaiheessa kirjoitti J-pentueestaan, että kun loputkin kuvataan, saadaan ensimmäinen kokonaisuudessaan lonkkakuvattu spinonepentue Suomeen.
Karhen Narciso on lopetettu ennen luovutusikää ja Karhen Niet Verwarmen ei nimestään huolimatta ole N-pentueesta!!
Päivi
|
|
|
Post by Nina P. on Nov 16, 2005 13:51:19 GMT 2
Jos nyt oikein pikkutarkkoja ollaan, niin Karhen N-pentueen molemmat vanhemmat on myös kuvattu. Tämä nyt sitten jo ihan vitsinä Westoy Triton lonkkanivelet (ulkomainen kuvaus) H; Orinda B/B Paparazzi ?; Merrymoon Spinelli Ravioli A/A
|
|
|
Post by Salla F on Nov 16, 2005 14:14:43 GMT 2
Itse asiassa Ninalta hyvä huomio, joskin ei sen vitsin takia tarkoituksenani on päivittää SSK:n tietokantaan mahdollisimman paljon "ulkomaalaisten" lonkkakuvaus- yms. tuloksia. Otan erittäin mielelläni vastaan lisääkin tuontikoirien/käytettyjen ulkomaisten urosten ja niiden vanhempien/sisarusten tutkimustuloksia. Ruotsalaisten tietoja saan täydennettyä tarvittaessa heidänkin tietokannastaan, mutta savottaa helpottaisi, jos jollain sattuisi koiransa sulhon/tuontinsa sukupuun tiedot jo pöytälaatikossa olemaan. Tietokannastahan on hyötyä vain, jos sitä käyttää. Salla
|
|
|
Post by Hanna on Nov 16, 2005 21:48:57 GMT 2
Vaikka Basset - ja Jukka/Kerttu -fani olenkin, näin Seinäjoella Minun silmään linjakkaan ja kauniin spinonen (Dynamo? Batman). Lonkista en tiedä, enkä kyselly, mutta hieno oli! T. Kempeleen kauhistus Irppa;)
|
|