|
Post by Liisu ja muut on Feb 5, 2006 21:39:43 GMT 2
Esitän tässä saitilla muutaman mieltä askarruttavan kysymyksen tapahtumakalenterista, joista saattaa muutkin jäsenet olla kiinnostuneita: Onko lehti (bracco/spinone) maksullinen myös jäsenille? Sehän osittain korvaa jäsenlehtemme, joka on ilmainen ja kuuluu jäsenetuihin ja toinen kysymys koskee KAER-päivää huhtikuussa, onko sinä ajankohtana mahdollista esim. ampua lintua, käsittääkseni silloin on rauhoitusaika. Mitä siis päivälle on suunniteltu? Tiedän, ettei tämä saitti ole yhdistyksen tiedoituskanava, mutta missä näistä asioista voi kysellä julkisesti, siitä ei minulla ainakaan ole tietoa, joten Nina P, vastaathan?
|
|
|
Post by Tepa on Feb 5, 2006 22:04:36 GMT 2
Käsittäisin että lehti maksaa myös jäsenille, mutta kuten tiedotteessa lukee se on jäsenille edullisempi (korvannee "menetetyn lehden"). Huhtikuun koulutus päivistä lukee selvästi että lisätietoa tulee myöhemmin.. eikä kaikkeen kaer-harjoitteluun tarvitse kuulua ampumista.. Laitappa Liisu viestiä Ninalle tai soita jos asia kovin mietityttää...
|
|
|
Post by carita on Feb 5, 2006 23:08:35 GMT 2
Todellakin, näitä kysymyksiä kai voi esittää täällä kun ne vastaukset kummiskin koskevat kaikkia jäseniä eikä siitä tule mitään jos kaikki vuorollaan ryhtyvät pommittamaan Nina P:n sähköpostilaatikkoa. Joten, tuo lehti joka nyt on tulossa, sisältääkö se myös viime kokouksessa käsiteltyjä asioita, minua lähinnä kiinnostaa pöytäkirja ja viime vuoden budjetti ja tilinpäätös. Ja tuohon edelliseen vielä huomautus, Liisu ei varmastikaan himoitse lintujen ampumista , vaan tarkoittaa kyllä lähinnä että tuo ajankohta on vähän myöhäinen kun ottaa huomioon että tipuset jo suunnittelevat perheenlisäystä siihen aikaan. Mutta odotellaan nyt sitten lisäinfoa ja mielellään joitakin vastauksia myös tänne, eikö vaan???
|
|
|
Post by Liisu ja muut on Feb 6, 2006 5:43:44 GMT 2
Esitin kysymykset Nina P:lle, koska käsittääkseni hän hoitaa yhdistyksen tiedoitukset, siis kuka olet Tepa? Lehtiasiasta vielä sen verran, eikö jäsenlehti kannata tehdä erikseen, tuskinpa braccoihmisiä kiinnostaa esim. hallituksen toimintakertomukset ja budjetit ja muut yhdistyksen asiat. ja pitäkää se jäsenmaksuun kuuluvana, niin kuin on luvattu. S/B-lehden voi halutessaan ostaa ne, keitä se kiinnostaa. Ja KAER-koulutuksesta, eikö siihen olennaisena osana liity laukaukset ja ampuminen, jos ei, niin meillä on koirat aivan väärin koulutettuja!
|
|
|
Post by kerttu on Feb 6, 2006 12:17:00 GMT 2
Ihmetystä Suomen Spinonet ainakin onnistuvat toiminnallaan aiheuttamaan. Salamyhkäiset vihjailut nimimerkin takaa eivät kuulu avoimeen tiedotuspolitiikkaan. Tepa nimimerkille kovat buuaukset!! Loukkaavaa käytöstä Liisua kohtaan, joka asiallisesti kyseli, siihen ruukataan myös vastata asiallisesti. Jo viime viikolla minun teki mieli antaa tiedottaja Nina P.lle pyyhkeitä - toivottavasti se oli tietämättömyyttä eikä tahallista, että jätit rodusta kiinnostuneelle kertomatta tärkeimmän linkin, mistä saa rotutietoutta. Rotujärjestömme on edelleen Saksanseisojakerho ja mikään muu ei virallisessa rotutiedotuksessa sitä ohita. Siksi minua jopa huolettaa, jos Suomen Spinoneitten koulutusvastaava vai kuka se sitten aikookin "kirjoittaa koulutusoppaan" - toivottavasti tarkastutatte sen SSK:n koetoimikunnalla, tai sitten käytätte valmiita tekstejä. Jotenkin tuntuu ettei teiltä vielä löydy riittävää kokemusta moiseen hommaan - kaikella kunnioituksella. Sitä en väitä että sitä löytyisi minultakaan, vaikka toistakymmentä vuotta hyvästi näitä hommia olen tahkonnut ja jonkinmoista tulostakin saanut aikaiseksi, siltikään en katsoisi olevani tuohon pätevä, mutta toisillahan on paremmat uskot omista koulutustaidoistaan kuin tuloksista näkee. Ja jos on aivan noviisi koulutettavat, oppihan uppoaa kuin "kuuma veitti voihin" se on sitten toinen juttu onko se oppi oikeaa ja syntyykö sillä tulosta. Huhtikuussa voi pitää koulutusta koirat kytkettynä, korkeintaan noutoa voi harjoitella vapaana, maastoon laukkomaan ei ole enää asiaa. Laukaus kuuluu olennaisena noutoon, pitäähän koira saada oppimaan ettei paukusta lähdetä. Tosin koira, jolle ei ole pudotettu ei laukauksesta kiihotu. Tuo lehti ja sen myyntikanava "kasvattajat uusille pennun ottajille". Eiköhän me kasvattajat ole tähänkin asti lykätty kaikki materiaali mitä kohtuuhintaan on hankittavissa pentujemme matkaan, ainakaan minä en alentuisi kauppamieheksi kertomalla pennunottajalle, tässä olisi sitten mielenkiintoinen " ammattitaidolla" tehty opas, ja se tekisi sitten lisähintaa 4 euroa.(?) Muistakaahan myös tuo edellinen hallitus, tieto viime vuoden asioista kuuluu myös heille, se on ennen kaikkea fiksua toimintaa.
|
|
|
Post by Nina Virtanen on Feb 6, 2006 12:53:31 GMT 2
Suomen Spinonet ry:n virallinen tiedotuskanavahan on www.spinone.org, sieltä löytyy niin jäsenistölle kuin muillekin tietoa spinonesta ja yhdistyksen toiminnasta jne. Sivuja päivitetään jatkuvasti ja lisätietoa tulee tapahtumakalenteriinkin. Lisäksi jäsenistölle lähetetään jäsentiedotteita , seuraava onkin tulossa jo ihan lähiaikoina. Mikäli jokin asia askarruttaa, niin parhaiten vastauksen saa joko lähettämällä sähköpostia yhdistyksen sähköpostiin info(at)spinone.org tai ottamalla suoraan yhteyttä puheenjohtajaan tai tiedotusvastaavaan. Kevään kaer-päivä/viikonloppu tullaan järjestämään samalla tapaa kuin vuosi sitten, kohderyhmänä aloittelijat. Liisu varmaan muistaa, miten päivä järjestettiin, olihan hän sitä itse järjestämässä ja toteuttamassa. Kaer-koulupäivästä on tulossa lisää nettisivuille. Yhdistyksen syyskokouksessa vahvistetut talousarvio ja toimintasuunnitelma sekä tiivistelmä pöytäkirjasta tulevat aikanaan nettisivuille. Jokaisella yhdistyksen jäsenellä olisi ollut tilaisuus syyskokoukseen osallistumalla vaikuttaa niin talousarvioon kuin toimintasuunnitelmaankin. Niinhän se yhdistyksissä toimii. Kuitenkin painotan, että toimintasuunnitelma on suunnitelma, tarpeen mukaan voidaan toimintaa täydentää ja muokata myös vuoden aikana. Yhdistyksen varsinainen Spinone-lehti ilmestyy tänä vuonna näillä näkymin vain kerran. Tarkoituksena on julkaista lehden lisäksi starttikirjanen, jossa olisi mahdollisimman paljon asiallista tietoa italialaisista seisojista niin spinonesta ja braccostakin. Mistään koulutusoppaasta ei ole kysymys, mistä lie sellainen olettamus virinnyt? Yhdistyksen hallitus on työrukkanen, jonka tarkoituksena organisoida yhdistyksen toimintaa. Kukaan meistä ei ole seppä syntyissään eikä osaa / kuvittele osaavansa kaikkea, mitä koiriin ja niiden kouluttamiseen liittyy. Me kaikki hallituksessa toimimme vapaaehtoisesti ja omalla vapaa-ajallamme, ansiotyö ja muu elämä verottaa tosin mahdollisuuksia panostaa yhdistyksen toimintaan. Kaikki asiantunteva apu otetaan mielihyvin vastaan on sitten kysymys kanakoirien koulutustilaisuuksien järjestämisestä kuin muustakin. Myös innokas talkooväki olisi tervetullutta. Nina Virtanen Suomen Spinonet ry puheenjohtaja
|
|
|
Post by Nina P. on Feb 6, 2006 13:30:48 GMT 2
Hei Liisu ja muut!
Olen ollut koko päivän aamusta alkaen metsässä vitosluokkalaisten kanssa (- 20 asteen pakkasessa, eikä yksikään oppilaista valittanut kylmyyttä tai nälkää - mahtavan reippaita nuoria ihmisiä!). Löysimme valtavasti eläinten jälkiä, mm. oravan, rusakon, ketun, supikoiran, hiiren, myyrän, fasaanin, sinisorsan, ... Tulin juuri sisälle syömään eväitäni, niiden lämmetessä mikrossa avasin tietokoneen ja tapani mukaan tulin ensimmäiseksi spinonesaitille.
Nyt on kyllä pakko syödä ja lämmitellä hetki, ennen kuin alan vastailla kysymyksiin.
I'll be back!
- Nina P. -
|
|
|
Post by kerttu on Feb 6, 2006 13:40:55 GMT 2
Puheenjohtaja reagoi asiaan kiitettävällä nopeudella ;)Valitettavasti viestisi ei kuitenkaan selvennä kaikkia näitä kysymyksiä joita täällä on esitetty. Oletko ystävällinen ja luetko uudelleen nuo aiemman viestit, siellä on vielä monta mustaa aukkoa. Muistakaa myös että Suomen Spinonet ry:n virallinen tiedotuskanava on www.spinone.org, mutta se ei ole spinonerodun virallinen tiedotuskanava, siinä on iso ero. Jos lehtistä mainostetaan ” Sisältää asiaa mm. peruskoulutuksesta, metsästyksestä, terveydenhoidosta, kaerkokeista ja junkkarista” - tämä on minusta jo koulutusopas. Toinen mihin Suomen spinonet voisivat kiinnittää huomiota on näitten ” joukosta eronneitten” kohtelu, he ovat käyttäytyneet fiksusti teitä kohtaan ,miksi yhdistys ei käyttäydy samoin? Koko ajan piilopiruilua. Jotain suurempaahan siellä aivan varmasti on takana kun tällaista tapahtuu näin lyhyessä ajassa, ainakin näin arveilee Kepa Lumijoelta, mistähän Tepa lienee
|
|
|
Post by maija s on Feb 6, 2006 14:00:56 GMT 2
... and I`m here already! Siiis mikä spinone- ja braccolehti?? No en mä SS-joukkoihin kuulukaan, joten ei mun virallisesti siitä tarvitse tietääkään. Kunhan vain olen utelias. Onhan se tietysti ihan järkevää kun kaksi italianoa on samoissa kansissa. Idea on varmaan ihan ok! Vaikka SS-tiedotus oli mun mielestä ainakin alussa sieltä, minne aurinko ei paista, eikä se mulle tosiaankaan kuulu, ihan pieni viaton vinkki vain: Vaikka teillä onkin ihka oma sähköpostiosoite, tiedottakaa nyt reilusti tälläkin saitilla. Se antaisi teistä hyvän (paremman) kuvan. En viitti sanoa enempää
|
|
|
Post by Nina P. on Feb 6, 2006 14:24:42 GMT 2
No niin, täällä ollaan taas. Liisu ja muut: Virtasen Nina (ja Tepa) taisi(vat) jo vastatakin kysymyksiisi. Lintujen rauhoitusajat ovat meillä kyllä tiedossa, minulla ihan työnkin puolesta , joten sen mukaan toimitaan. Koulutuspäivä on tarkoitus toteuttaa jokseenkin samalla konseptilla, kuin viime vuonnakin ja nimenomaan aloittelijoille. Olen ymmärtänyt, että pidemmälle ehtineet yhdistyksemme jäsenet ovat jo saaneet aikaiseksi omia porukoitaan, joissa harjoittelevat. Järjestämme koulutuksia jäsenten tarpeen ja kysynnän mukaan - toivomuksia saa aina esittää ja apua otamme myös mielellämme vastaan. Carita: Yhdistyksen omat sivut toimivat tiedotuskanavana, ja siellä on yhteystietoja lisäkysymyksiä varten. En kuitenkaan pidä pahana, jos ihan asiasta (koulutuksista, julkaisuista yms.) kysellään täällä. Nina V. jo kertoikin, että tuo tekeillä oleva spinone & bracco - lehti tulee olemaan nimenomaan tietopaketti ko. roduista, ei kertomus yhdistyksemme toiminnasta. Kaipaamasi tiedot (pöytäkirja ja viime vuoden budjetti ja tilinpäätös) saat varmasti nähdä, nyt en ihan tähän hätään niitä kuitenkaan pysyty laittamaan. Jospa maltatte kaikki odottaa siihen, että saamme tiedot nettisivuillemme Kerttu: Ihan ensinnäkin minusta Liisu sai asiallisia vastauksia niin "Tepalta" kuin muiltakin (Kiitos vaan avusta!). En minä pidä nimimerkin käyttöä pahana muulloin kuin silloin, kun jotakuta henkilökohtaisesti haukutaan. Mitä siihen tulee, etten antanut PP:ssä SSKn nettisivujen osoitetta (www.lemmikkipalstat.net ja siellä Päivän Peili -foorumi, keskustelu "Bracco Italiano ja spinone"), ei kysymyksessä ollut varsinaisesti sen paremmin tietämättömyys kuin tahallisuuskaan, vaan puhdas unohdus - mistä toki ansaitsen pyyhkeitä. Itse asiassa mietin, että laitanko, Kerttu, sinun yhteystietosi (nettisivujesi osoitteen), kuten olen henk. koht. saamiini s-postikyselyihin laittanut, kun joku on etsinyt spinonea ensisijaisesti metsästyskäyttöön. Sitä kun ei käy kieltäminen, että sinä olet ehdottomasti asiantutevin, kun on kyse spinonen kanssa metsästämisestä. Minä uskon, että meiltä spinoneharrastajilta löytyy parhaiten vinkkejä ja neuvoja rodun hankkimista harkitseville. Saksanseisojakerhossa spinone on vain yksi (pieni) rotu muiden joukossa, ei niin kovin tunnettu kuin päärodut. Ajattelin kuitenkin odottaa, josko kävisit itse vastaamaassa, kun kerran ko. asiasta oli mainittu täällä Spinone Saitillakin. Ja niinhän sinä kävitkin. Saksanseisojakerhon sivujen osoite olisi kuitenkin löytynyt niin Repen kuin Suomen Spinoneidenkin sivuilta - siksi yleensä mainostan noita sivuja, kun ne ovat minulle "läheisimmät" ja niiltä löytyy paljon linkkejä eteenpäin, myös Ylilaurin tilan sivuille . Spinone- ja braccolehdestä sitten, kuten Nina V. sanoikin, se ei tule olemaan mikään koulutusopas vaan tietolehtinen roduista yleisesti. Näistä roduistahan ei ole julkaistu suomeksi juuri mitään. Minä olisin ainakin seitsemisen vuotta sitten ollut iloinen saadessani tällaisen tietopaketin rodusta, josta olen kiinnostunut. Kaikkihan me olemme joskus olleet noviiseja tämän rodun suhteen. Eikä sitä kenellekään kasvattajalle väkisin anneta, kysyntää riittää kyllä muutenkin Minusta ei muuten olisi yhtään hullumpi ajatus, että vaikkapa Salla Kertun avustuksella kirjoittaisi koulutusopaan spinonen kanssa metsästämään aikovalle. Pistäkäähän vinkki korvan taakse
|
|
|
Post by Nina P. on Feb 6, 2006 14:39:00 GMT 2
"Toinen mihin Suomen spinonet voisivat kiinnittää huomiota on näitten ” joukosta eronneitten” kohtelu, he ovat käyttäytyneet fiksusti teitä kohtaan ,miksi yhdistys ei käyttäydy samoin? Koko ajan piilopiruilua. Jotain suurempaahan siellä aivan varmasti on takana kun tällaista tapahtuu näin lyhyessä ajassa, ainakin näin arveilee Kepa Lumijoelta, mistähän Tepa lienee "
Minä olen miettinyt tätä ihan samaa asiaa, tosin toiselta kantilta. Minä koen sen piruilun tulevan ihan muualta - enkä niinkään "piilona". Minä en ole ollut mukana missään draamoissa, joten olen täysin ulkopuolinen kommentoimaan näihin "takana oleviin asioihin" yhtään mitään - kuten sinäkin Kerttu. Niin kuin itsekin jossain sanoit, kuulopuheisiin ei kannata sinisin silmin uskoa, asioilla on aina useampi puoli.
Jos joillakuilla ihmisillä on tai on ollut henkilökohtaisia riitoja / erimielisyyksiä, toivon heidän setvivän asiansa nokistusten / puhelimessa / s-postilla tai miten vaan, kunhan selvitätte ne niin että ne voi jättää taakse. Yhdistyksen asia tai ongelma tämä ei ole / ei pitäisi olla.
Minä en ole missään vaiheessa väheksynyt edellisen hallituksen tekemisiä - kuten ei varmasti kukaan muukaan. Minun kirjoituksistani on ainakin ihan turha hakea mitään piilomerkityksiä, minä sanon suoraan mitä ajan takaa tai sitten jätän sanomatta kokonaan. Toivon muilta samaa kohtelua. Välillä kiireessä tulee kirjoitettua epäselvästi tai unohdettua jotakin, mutta tarkennusta voi aina pyytää ennen kuin vetää herneen nenäänsä.
Terveisin Nina Puistovaara Turusta p. 044-906 4472 nina(at)presagio.net
|
|
|
Post by SallaFi on Feb 6, 2006 15:07:52 GMT 2
Minä uskon, että meiltä spinoneharrastajilta löytyy parhaiten vinkkejä ja neuvoja rodun hankkimista harkitseville. Saksanseisojakerhossa spinone on vain yksi (pieni) rotu muiden joukossa, ei niin kovin tunnettu kuin päärodut. Hei, Kuulostaa ihan siltä kuin Saksanseisojakerhossa ei olisi spinoneharrastajia Spinonen tunnettuus Saksanseisojakerhossa on juuri sellainen, kuin mitä harrastajat siitä tekevät SSK:n sisällä - eli reippaasti mukaan vain roturyhmäkokouksiin ja KAER-kokeisiin. Tunnettuus spinonesta tulee koetulosten ja näyttöjen kautta, ei puhumalla. Vaikka jokainen voi harrastaa koiransa kanssa mitä haluaa, mielestäni rodun erityinen tunnetuksi tekeminen ja markkinointi muuna kuin metsästyskoirana on vastoin rodun käyttötarkoitusta ja SSK:n periaatteita. Oli miten oli, rodun tunnettuus tai tuntemattomuus SSK:n piirissä ei vaikuta rodusta viestimiseen SSK:n taholta, sillä esim. karkkari-ihmiset eivät vastaa spinoneviestinnästä, vaan sen tekee rodun oma yhteyshenkilö, Kerttu Ylilauri, yhteistyössä SSK:n toimihenkilöiden ja jäsenten kanssa. Mielestäni olisi kohtuullista ohjata kaikki pennusta kiinnostuneet ko. rodun virallisen pentuvälittäjän juttusille, olipa kyse metsästys- tai muuta harrastuskoiraa hankkivista. Spinone on kuitenkin metsästyskoira, mikä on pennunottajienkin hyvä sisäistää, ja metsästyspuolesta osaa parhaiten kertoa Kerttu - SSK:n antamien ohjeiden mukaisesti. Salla
|
|
|
Post by Nina P. on Feb 6, 2006 15:15:42 GMT 2
Salla moi, tuolla lainaamallasi lauseella tarkoitin, että minusta on fiksumpaa ohjata ihmisiä suoraan Kertun tai sinun juttusille, kuin vain SSKn sivuille - tai teidän puheillenne ko. sivujen kautta. Tokihan siellä sivuilla on paljon mielenkiintoista luoettavaa spinoneistakin, kunhan vain osaa hakea. t. Nina, sekä Suomen Spinoneiden että Saksanseisojakerhon jäsen - kuitenkin vain ensimmäisen tiedotusvastaava
|
|
|
Post by maija s on Feb 6, 2006 15:26:37 GMT 2
Hei, nyt tää menee mielenkiintoiseksi... Juu ja Tepan kaltaisten takia: ehdotan että webmaster laittaisi tälle saitille rekisteröitymispakon. Eli kirjoittamaan eivät pääse vieraat, kuten esimerkiksi minä nyt Joka mielii sanoa täällä sanasensa, pystyy tekemään se ainoastaan rekisteröitynä.
|
|
|
Post by maija s on Feb 6, 2006 15:28:18 GMT 2
Anteeksi, tarkoitan tietenkin KIRJAUTUNEENA.
|
|