Wilma
Full Member
|
Post by Wilma on Feb 17, 2006 10:13:29 GMT 2
Nina P: Meidän toimintaperiaatteemme on rehellisyys, avoimuus - ja kova työnteko. Missään nimessä emme toimi tai ole toimineet ns. "keinoja kaihtamatta". Mistä olet saanut sellaisen kuvan? SItten kehtaat vielä ihmetellä kysymystäni
|
|
|
Post by Nina P. on Feb 17, 2006 10:14:45 GMT 2
EI OLE TOTTA! SS:n sivuilla on tiivistelmä puheenvuorosta, ja siinä kerrotaan kaikki asiat mitä julkisessa tilaisuudessa kerrottiin spinoneporukan toimista.
Maija S. nyt sinulle kysymys: Keneltä olet kuullut tällaista?
Minä voin omasta puolestani kertoa, että puhuin erään pariskunnan kanssa siitä, millaista täällä meidän nettipalstallamme on. Julkisesti en tästäkään asiasta katsonut asialliseksi puhua, minä kärsin jo siitä, että täällä netissä mustamaalataan ihmisiä, joita ei olla koskaan edes tavattu.
Carita, Liisu ja muut: Kaikki liitteet ovat kyllä tulossa sivuille. Ne ovat minulla, mutta ne pitää kääntää pdf:ksi ennen nettiin laittoa. Yritän laittaa tänään. Ei tässä ole mistään salailusta kysymys. Käykää katsomassa muiden yhdistysten sivujen päivitysaktiivisuutta - väittäisin, että meillä tiedotus pelaa hyvin.
|
|
|
Post by Nina P. on Feb 17, 2006 10:20:21 GMT 2
Minä lopetan yhdistyksen asioista kirjoittelun saitille nyt. Minuun saa halutessaan yhteyden s-postilla tai soittamalla.
Jos yrittää toimia rehellisesti, vastata kysymyksiin, vääntää rautalangasta, tietää ettei ole tehnyt mitään väärin ja saa pelkkiä haukkuja ja syytöksiä niskaansa, on paras häipyä paikalta.
Wilma: En ihmettele kysymystäsi, en ihmettele enää yhtään mitään mitä näissä kirjoitteluissa tulee eteen. En silti tiedä kenenkään yhdistyksestä syyllistyneen vääränlaisiin toimintatapoihin - ja minä olen sentään alusta asti ollut lähestulkoon "aitiopaikalla".
Jos täällä spinoneporukoissa joku vääristelee asioita ja toimii keinoja kaihtamatta, niin toivon että se tulee esille ennemmin tai myöhemmin. Enkä usko, että mahdollinen syyllinen löytyy yhdistyksemme hallituksesta.
Nina Puistovaara
LISÄYS:
En viitsinyt aloittaa uutta "puheenvuoroa", joten lisään tähän vanhaan.
Sain perjantaina lukuisia kannustavia viestejä ja soittoja - kaunis kiitos niistä! Minä en ole henkilökohtaisesti loukkaantunut mistään, mitä tässä keskustelussa on tullut esille. Ei ole mitään syytä. Jos joku katsoo asiakseen mollata toista, vaikkei tiedä asiasta kuin toisen tai vaikka viidennen käden tietoa tai pelkkiä huhupuheita, niin se kertoo tästä ihmisestä paljon - ei syytöksen kohteesta.
Minä en enää tällä saitilla osallistu keskuteluihin, joissa mennään henkilökohtaisuuksiin tai suoranaisiin herjauksiin. Itse en sille linjalle lähde, sanon sanottavani sitten suoraan kasvotusten, kun sellainen tilanne tulee. Niin kauan kuin täällä ei pystytä rakantavasti keskutelemaan asioista ilman että mennään henkilökohtaisuuksiin, minulla ei ole mitään sanottavaa.
Yhdistyksen asioista en myöskään em. syystä enää täällä "keskustele", koska ne todelliset yhdistyksen toimintaa koskevat kysymykset ovat hyvin vähissä. Jää nähtäväksi, tuleeko yhdistykselle oma keskustelupalsta tulevaisuudessa. Siihen asti pyydän ystävällisesti laittamaan kysymykset suoraan minulle tai muille yhdistyksen jäsenille.
Ja kenenkään kanssa täällä en suostu olemaan riidoissa, jos asia minusta on yhtään kiinni. Minä riitelen vain asioista, ja toivon, ettei kukaan ota niitä henkilökohtaisesti
|
|
|
Post by Nina Virtanen on Feb 17, 2006 10:27:43 GMT 2
Yksikään kokouksessa ollut EI MAININNUT YHTäKÄÄN IHMISTÄ NIMELTÄ KOKO ROTUPALAVERISSA. Ei Suomen spinonen edustajat eivätkä muutkaan. Keskustelu oli asiallista ja rakentavaa. Jos joku muuta väittää, voidaan hänen katsoa syyllistyvän herjaukseen. Tämän palstan tehtävänä ei voi olla Saksanseisojakerhon rotukerhoille järjestämän kokouksen puheenvuorojen analysointi. Jos joku haluaa lisätietoja ko. kokouksen keskusteluista, on varmaan parasta ottaa suoraan yhteyttä kokouksen puheenjohtajaan Heikki Pölläseen.
Omalta osaltani lopetan minkäänlaiset kannanotot Suomen Spinoneiden osalta tai minulle henkilökohtaisiksi osoitettuihin kysymyksiin.
Suomen Spinonet ry tiedottaa yleisesti omilla nettisivuillaan ja jäsentiedotteilla omalla jäsenkunnalleen. Mikäli jollakulla on yhdistyksen toiminnasta asiallista kysyttävää tai kommentoitavaa, hallituksen ja yhdistyksen yhteystiedot löytyvät nettisivuiltamme.
Toivottavasti aurinko alkaa paistaa tällekin palstalle.
Nina Virtanen Suomen Spinonet ry, puheenjohtaja
|
|
|
Post by Pera kirjautumatta on Feb 17, 2006 10:43:05 GMT 2
Heip,
sivustaseuraajana toteaisin/kysyisin seuraavaa:
Jos Maija tai Kerttu teillä on faktaa siitä, että Kerttua tai jotakuta muuta on tuolla kokouksessa haukuttu, olisiko mahdollista kirjoittaa tänne esim. että "Tiina Tiukea kertoi, että kokouksessa Riitta Raukea sanoi näin..." Tulisipahan sitten kaikille selväksi.
Nina P:n puolesta olen pahoillani, kun tuntuu kaikki hänen päälleen kaatuvan.
Itse henk.koht. olen sitä mieltä, että jos MISSÄ TAHANSA kokouksessa käydään KETÄ TAHANSA haukkumaan, ei se ihan aikuismaista touhua ole; kenenkään "puolelle" mitenkään erityisesti menemättä.
Terkuin Petra & pojjaat
ps. Meidän Leo-spinonen kimppuun on nyt käyneet sitten jo kolme yleisintä (kai?) palveluskoirarotua; dobermann, saksanpaimenkoira ja viimeisimpänä rottweiler; ja jokaiselle Leo on pistänyt hanttiin niin, etten IKINÄ olisi spinonesta uskonut, ja kaikkein vähiten Leosta! Sehän on PETO!
|
|
|
Post by carita on Feb 17, 2006 10:48:22 GMT 2
Anteeksi jos kuulostan malttamattomalta, mutta minua vaan yksinkertaisesti kiinnostaa yhdistyksen asiat edelleen. Tiedän myös että hoputan "väärällä palstalla" mutta en viitsi yksityistä postiakaan käyttää kun kummiskin uskon että joku muukin on kiinnostunut yhdistyksen taloudesta jne. Odotan siis mielenkiinnolla pdf versiota sinne sivuille.
|
|
|
Post by Liisu ja muut on Feb 17, 2006 13:30:12 GMT 2
Eihän niitä ihmisiä tarvitse nimeltä mainita, spinoneillahan on vain yksi pentuvälittäjä, riittää siis, kun mainitsee "tittelin". Ja Nina P, olet kyllä joutunut aikamoiseen ryöpytykseen vastatessasi yhdistystä koskeviin kyselyihin, mutta varmaankaan ei kenelläkään ole tarkoitus sinua henk. kohtaisesti arvostella, vaan selvitellä mieltä askarruttavia asioita, joita näemmä piisaa! Jään myös odottamaan liitteitä pöytäkirjaan, joko sähköpostissa tai teidän sivuilla! Viime vuotta koskevat asiat kyllä kuuluvat minulle, vaikka niitä näköjään yritetään salata, tänä vuonna asia on tietysti eri, kun äskettäin erosin yhdistyksestä...
|
|
|
Post by maija s on Feb 20, 2006 7:44:59 GMT 2
Moi Ninat V ja P,
Mukavaa että se, mitä kuulin, ei pidäkään paikkaansa.
Hyvää työviikon/hiihtolomaviikon alkua kaikille!
t. maija s
|
|
|
Post by kerttu on Feb 21, 2006 12:31:46 GMT 2
Maijan kannattaa pikkusen ootella ennen kuin allekirjoitat tuota ylläolevaa Tuosta jäsenluetelon salassapidosta heräsi mietteitä, tänään tuli Pohjois-Suomen yrittäjien lehti. Siinä oli iloisesti iso ilmoitus v 2005 jäseneksemme ovat liittyneet seuraavat ( oli yrityksiä ja henkilönimiä) samoin toimii Suomen Käyttöbassettit. Papana lehdessä ilolla ilmoitetaan aina ketä on jäseninä. Siellä ollaan vissiin ilolla mukana toiminnassa ja vastaavasti ollaan iloisia voidessa julistaa ketä joukkoomme kuuluu. Ei nuissakaan tietenkään osoitetietoja ole. Että silleen ;D
|
|
|
Post by carita on Feb 21, 2006 21:36:02 GMT 2
Nii-iin, minäkin kuulun Ruotsin Spinone ja Bracco yhdistykseen, ja siellä kyllä julkaistaan jäsenien nimet ja osoitteet joka vuosi. En siis tiedä lakipykälistä yhtikäs mittään koskien tätä asiaa, mutta silti, mitä salaista siinä nyt sitten on, kiva yhdistys jne. By the way, toinen koirayhdistys johon olen liittynyt 80-luvun puolella (siis kotimainen) on myös julkaissut jäsenrekisterissä olevat henkilöt joka vuosi. Nyt en tiedä onko tämä käytäntö muuttunut, täytyypä seurata tämän vuoden lehtiä.
|
|
|
Post by maija s on Feb 21, 2006 23:49:18 GMT 2
Kyllä Nina V:n mainitsemat lakipykälät asiasta ovat olemassa. Ja onhan ymmärrettävästi ihmisiä, jotka eivät halua kerrottavan julkisesti kuuluvansa esimerkiksi vaikkapa Finswingereihin (suomalainen parinvaihtoyhdistys), heeh... Koirakasvattajat tuskin haluavat pysytellä piilossa, ainakin jos haluavat pentujankin kaupitella jossain vaiheessa
|
|
|
Post by kerttu on Feb 22, 2006 7:30:04 GMT 2
Kyllä me kaikki varmaan tiedetään nuitten lakien olemassa olo.Nythän on kyse siitä kuka haluaa " tunnustaa väriä" eli liputtaa omansa puolesta. Ainkaan minä en suostu kuulumaan sellaiseen yhdistykseen mitä en kehtaa julkisesti sanoa. Ketä kiinnostaa Suomen spinoneitten marraskuullisen kokouksen osallistujat, voivat kurkata ne Repen sivulta, siellähän ne luetellaan. Tosin pöytäkirjastakin löytyy 4 nimeä ja kun siihen lisää Nina P.n niin eiköhön ne siinä ala ollakin eli kantajat ja saattajat samassa persoonassa, kuten pienimuotoisissa hautajaisissa. Ei tuollaisen osallistujalistan kirjoittaminen kauaa veisi jos tietoa halutaan antaa. Nina P sai kahdessa päivässä rotukerhopalaverin tiedotteen nettiin, mutta vuosikokouspöytäkirjaan meni 2 kk ja ne mainitut liitteet sieltä puuttuu edelleen. Eri asioilla on erilainen kiireellisyysjärjestys. Ei riitaa haastaen mutta tosiasiat huomioiden Kerttu
|
|
|
Post by SallaFi on Feb 28, 2006 19:00:53 GMT 2
Hei, Kokouksesta sen verran, että nimiä ei mainittu, mutta kaikille tuli selväksi, että Suomessa SS.kerhon edustajien mielestä spinonejalostus on Saksanseisojakerhon toimihenkilöiden suhteen epäpätevissä käsissä. Näyttöjen perusteella hommassa on pätevin mahdollinen rodun yhteyshenkilö. Salla
|
|
|
Post by maija s on Feb 28, 2006 23:53:44 GMT 2
Asia tuli harvinaisen selväksi. Kiitos, Salla.
Ja nyt sitten pallo Suomen Spinoneille: näyttöjä peliin - myös jalostuksen osalta.
ms
|
|
|
Post by Nina P. on Mar 1, 2006 8:54:39 GMT 2
Asia ei ole harvinaisen selvä ollenkaan.
Ketään ei henkilökohtaisesti ole haukuttu, vain nykyistä systeemiä arvosteltu. Mielestämme ei ole kenenkään kannalta järkevää, että esim. yhdellä ihmisellä on vastuullaan parisenkymmentä rotua, joiden jalostuksen asiantuntijana hänen tulisi toimia. Pentuvälityksestä on ollut täälläkin viime vuoden puolella kiivaita keskusteluja, jossain täytyy silloin olla ongelma.
Meiltä nimenomaan kysyttiin mielipidettä näihin asioihin (tilaisuuden kutsussa oli eritelty ne asiat, joista toivottiin puhuttavan). Olisiko pitänyt valehdella? Kuka sitten on oikeassa? Kuka sen määrittelee?
Kaikki muutkaan rotukerhot eivät muutenkokeneet SSKn systeemiä toimivaksi tai tarpeelliseksi - näin minä ainakin ymmärsin. Toisten mielestä systeemi taas toimi ja joillakin ei ollut mitään intressejä olla tekemisissä näiden asioiden kanssa.
En ikinä ikinä menisi haukkumaan ketään julkisessa kokouksessa - tai täällä nettisaitilla. Ihmettelen vaan kovasti, että täällä saitilla saa ihmisiä mollata aivan vapaasti ja vieläpä nimettömänäkin (riippuen siitä, kehen kommentit kohdistuvat).
|
|