|
Post by Nina P. on Feb 6, 2006 15:37:06 GMT 2
Tuosta rekisteröitymisestä, eihän se loppujen lopuksi kerro ihmisistä sen enempää kuin pelkkä nimimerkkikään. Käykääpä vaikka katsomassa saitille "rekisteröityneiden" tietoja - useiden kohdalla sieltä löytyy pelkkä nimimerkki Silti täällä on hyvin vähän "tunnistamattomia" kirjoittajia, jos vertaa muihin palstoihin. Mää en ole tainnut ikinä kirjoittaa tänne loggautumatta ensin sisään
|
|
|
Post by carita on Feb 6, 2006 16:14:07 GMT 2
Tämä homma ei toimi! Entisenä hallituksen jäsenenä ja nykyisenä rivimiehenä näen tämän suunnattoman ammottavan aukon viestintäketjussa, minkä olemassaolosta minulla ei ollut harmainta aavistusta niin kauan kuin istuin siellä missä tapahtui. Silloin mielestäni tiedotimme sitä muka kun oli tiedotettavaa. Mutta, se on tämä hiljaiselo kokouksien välillä joka mättää ja pahasti. Kaikki eivät pääse kokouksiin, sehän on jo aika selvä juttu kun katsoo kartasta missä jäseniä asuu jne. Onkohan sellainen mahdollista että yhdistyksen sivuille tulisi palsta jonne jäsenet voivat lähettää ehdotuksia, ideoita jne toimintaa koskevissa asioissa, ja tämä olisi kaikkien jäsenien luettavissa ja nähtävissä. Sillä samaisella sivulla sitten tulisi myös vastauksia vähän epävirallisemmin, kaikkihan ei tarvitse olla lakitekstiä ja valmista matskua, vaan tuo voisi toimia vähän niinkuin keskustelupalstana, mutta jäsenille tarkoitettu sellainen. Tällä tavalla kaikki pääsisivät osallistumaan toimintaan (siis sähköisesti) vaikka asuisivatkin kuinka kaukana. Voi olla että tämä on asia joka kiinnostaa eniten minua itseäni, koska tahtoisin olla mukana aktiivisemminkin, mutta en voi. Tiedän, olen taas väärällä palstalla, mutta kun nyt yritän tavoittaa rivimiehiä ja sitä minä en tee jos menen tuonne spinone.org lååtaan ;D T. Carita joka tahtoo parannuksia
|
|
|
Post by Liisu ja muut on Feb 6, 2006 16:23:36 GMT 2
Vihdoin kotona ja koneen ääressä! Todellakaan kyselyni yhdistykselle ei ole piruilua, ei edes piilosellaista, vaan "tavallisena jäsenenä" koen, että asioista olisi mukava keskustella isommalla porukalla. Tiedän, että voin ottaa yhteyttä Suomen Spinoneihin suoraankin, jolloin saan hallituksen tiedottajalta vastauksen, mutta ehkäpä nämä asiat kiinnostavat useampaakin jäsentä. Olin viime vuonna mukana järjestämässä KAER-päivää Kärkölään ja silloinhan olimme kaikki alkuviivoilla koiriemme kanssa, Turo taisi olla ainoa konkari! Mutta nythän on vuosi kulunut ja kokemusta karttunut, joten siksi kyselin KAER-päivän ohjelmasta, kannattaako sinne lähteä koiralle tilanteita saamaan, vai lähtisikö lähinnä seurustelumielessä. Viime vuoden tilinpäätös ja viimeisen kokouksen pöytäkirja olisi myös mukava nähdä, mutta kaikki aikanaan. Aamulla taisin kirjoittaa vääriä termejä unenpöpperössä, tämän vuoden toimintasuunnitelmahan on jo nähtävillä yhdistyksen sivuilla ja budjetinkin kyllä kerkiää lukemaan myöhemminkin. Vaikka erimielisyydet puheenjohtajan kanssa synkensivätkin loppuvuotta, niin silti olen iloinen, että sain olla mukana potkimassa yhdistystä käyntiin! Ystävyydellä Liisu. PS. joko Tepa on esittäytynyt?
|
|
|
Post by Nina P. on Feb 6, 2006 16:24:44 GMT 2
Carita: Olen kyllä ihan samaa mieltä, että yhdistyksen sivuilla voisi olla tällainen palsta. Pistetään harkintaan. Siihen asti yritetään nyt pärjätä näillä eväillä mitä on.
Kuten jo aiemmin sanoin, niin asioista saa toki kysellä ja ideoita otetaan mielellään vastaan. Ja jos mulle tulee esim. s-postiin jotain olennaisia kysymyksiä tms. niin yritän kyllä päivitellä näitä asioita (tietoja) myös yhdistyksen sivuille, siis tiedoksi muillekin kuin yhdelle kysyjälle.
|
|
|
Post by Nina P. on Feb 6, 2006 16:26:45 GMT 2
Liisu, no problem. On sitä itsekin tullut välillä käytettyä "vääriä termejä".
|
|
|
Post by carita on Feb 6, 2006 16:28:31 GMT 2
Nina, tiedän, ja oletkin hoitanut nuo päivitykset tosi kivasti ja nopeasti. En todellakaan tarkoittanut sinua kun puhuin noista "kammottavista aukoista" anteeksipyyntöni heti, jos käsitit asian niin, jisses sentään, ei se niin ollut tarkoitettu.
|
|
|
Post by kerttu on Feb 6, 2006 16:54:21 GMT 2
Se on totta, jos ei halua kovin itseään ”paljastaa” rekisteröityneenä voin kirjoitella yhtälailla itseään paljastamatta, tuohan olikin tiedossa. Jotenkin vaan tuntuu että tuollainen puskasta heitetty nimimerkki kommentoi yhdistyksen asioita ja kukaan ei sitten suostu kertomaan kuka tämä TEPA on Mikä siinä on salaista?? Sehän meitä uteliaita tässä jännää Mehän voidaan vaikka kuka alkaa kerhon nimissä nimimerkkien takaa kirjoittelemaan omiamme. Nina P ja minä ollaan varmaan varmimmin kirjautuneita kirjoitellessamme. Minusta se selvintä. Mikä Nina saa aikaan sen että pidemmälle harrastuksessaan ehtineet eivät enää halua harrastaa SS, kerhon riveissä? Olet tehnyt Nina aivan oikein, kannattaa antaa pennun kyselijöille minun email tai puh.no - toki koko sivustoakin ja liiketoimintaamme saa mainostaa, eihän siitä voi huonoa tykätä. Samaa rotutietoutta tarvitsevat kaikki spinonen kyselijät, vain siten me saamme ohjattua tämän rodun sille kuuluville raiteille. Toivottavasti tämä ajatus saa rodunharrastajien sitoutumisen taakseen. Pienrodut käsittävät SSK. n rekisteröinneistä 1/3 - ei meitä voida olan kohautuksella ohittaa. Siksi tuo SSK.n sivu on hyvä ilmoittaa ensisijaisesti. Kiva että sinunkin sivulta löytyvät meidänkin yhteystiedot, onhan Repekin linkitetty meidän sivuilla. Toki ihmisillä pitää olla vapaus tietää ja valita sivut mistä tiedon hankkii, ei me pakkosyötöllä mitään voiteta, opastaa voimme. Eli eihän kukaan kuvitellutkaan että ko. suunniteltua tietoiskua italialaisista roduista olisi pakko kaikkien kasvattajien jakaa. Spinone ei niin kovin kummoisesti erilaista koulutusopasta tarvitse että sen kirjoittamiseen kenenkään kannattaisi ryhtyä, tavalliset opit näille käy. Esim. liialla pehmeyden korostamisella mennään vaan ojasta allikkoon, siihen ei tule sortua. Piruiluksihan voi tietenkin tulkita sen, kun ei haluta vastata rehellisesti, avoimesti ja julkisesti esitettyihin kysymyksiin. Minua henkilökohtaisesti kaivelee vieläkin se Jyväskylän erkkari, koitin ystävällisesti tulla juttelemaan, käsipäivää tarjoamaan ja esittelemään itseni, vilpittömän rakentavassa hengessä. Aikaisempia kaunoja ei olisi pitänyt olla, koska valtaosan näin ekakertaa siellä, mutta vastaan otto oli suurelta osin tyrmistyttävän kylmä. Oli siinä pikkusen nolo olo palata sinne " omalle puolelle" Luulen että sinäkin Nina P olisit hämmästynyt. Minä en ole ollut keskellä mitään draamaa, onko joku sitten ollut? Käsitykseni ihmistenvälistä suhteista olen muodostanut tässä ajan saatossa näitä juttuja seuraamalla. Eikö se ole niin, että puheenjohtaja on yhdistyksen keulakuva eli ikoni, ja jos hänelle on ongelmia harrastajien kanssa- eikö ongelma ole silloin myös yhdistyksen ”jos puheenjohtaja ei mahdu samalle seisonnalle toisten alan harrastajien kanssa” - eli säestys on arvokas ominaisuus.
|
|
|
Post by Nina P. on Feb 6, 2006 17:47:07 GMT 2
"Mikä Nina saa aikaan sen että pidemmälle harrastuksessaan ehtineet eivät enää halua harrastaa SS, kerhon riveissä?" Ei se nyt sentään noin ole Mutta kun on alkeet selvillä, on sitten helpompi hakeutua vaikka SSKn koulutuksiin. Siksi meillä on pidetty noita "alkeiskoulutuksia" tärkeinä. Pitää ilman muuta jatkossa panostaa myös edistyneempiin. Juuri noita pudotuksiahan moni ei pääse kotioloissa kokemaan, jos ei varnaisesti metsästystä harrasta. Minä en muiden väleihin puutu. Sen kuitenkin sanon, että arvostan Nina V:tä ihmisenä ja hänen työtään yhdistyksessä suuresti. Kaikkia ei aina voi miellyttää, mutta eipä silti vedetä vääriä johtopäätöksiä asioista.
|
|
|
Post by Liisu ja muut on Feb 6, 2006 19:16:48 GMT 2
Mitähän Nina P. tarkoitat väärillä johtopäätöksillä? Nina V: on hoitanut ansiokkaasti puheenjohtajan tehtäviä, sitä ei voi kai kukaan kieltää...En tiedä, mitä hän on kertonut esim. uudelle hallitukselle erimielisyyksistämme, jotain kuitenkin huhuista päätellen ja korostan vieläkin, etten väheksy hänen työtään Suomen Spinoneiden hyväksi. Henkilökohtaisesti en vain hyväksynyt hänen tapaansa määräillä asioista, jopa siitä, kenen kanssa sopii seurustella, kenen ei, mutta, mutta, menneet ovat menneitä ja totuushan on se, jos kahdella ihmisellä kemiat ei toimi, niin on hyvin vaikeaa tehdä yhteistyötä. Jään odottamaan, mitä SS on suunnitellut syksyksi koirillemme, jos kevät on varattu "noviiseille"
|
|
|
Post by Nina P. on Feb 6, 2006 19:37:55 GMT 2
Liisu, tarkoitan sitä, että minun ja muiden ulkopuolisten ei kannattaisi puuttua asioihin, joista emme tiedä - ja siten vetää mitä todennäköisimmin vääriä johtopäätöksiä. Siksi haluaisin jättää keskustelun tältä osalta tähän. Minulla on ihan tarpeeksi pohdittavaa omissakin asioissa, muut hoitakoon välinsä itse
|
|
|
Post by Liisu ja muut on Feb 6, 2006 20:09:15 GMT 2
Kun eilen kyselin lehdestä ja muusta, en arvannut millainen soppa tästä syntyy, mutta ehkäpä tämä kumminkin kannatti ja antoi ajattelemisen aihetta itse kullekin. Totuushan on, että riitaan tarvitaan aina kaksi, joten tuskin syytön olen minäkään...Odotellaan ja katsellaan. Vastaukset kysymyksiin sainkin, l. ainoa jäsenlehti tulee syksyllä ja KAER-päivä on tarkoitettu lähinnä aloittelijoille. Olisiko aiheellista pistää harkintaan oma saitti jäsenille, niinkuin Carita aiemmin jo ehdoitti, näitä keskusteluja varmaan riittäisi jatkossakin. Kiitän omasta puolestani Maija Ijästä saitin "lainasta" ja toivotan hyvää yötä kaikille!
|
|
|
Post by maija s on Feb 6, 2006 23:20:27 GMT 2
Kerttu perhana, kun menit muistuttamaan tuosta Jyväskylän tapahtumasta, josta olisi tuskin voinut ottaa mitään käytöksen kultaiseen kirjaan....... Mutta - asiasta toiseen. Olisi mukavaa, jos tämä saitti pysyisi kaikkien s-ihmisten omana kanavana jatkossakin. Olkoonkin, että rotua harrastavalla yhdistyksellä ja rotujärjestöllä olisi/on omansa. Täällä on kuulkaa niin laimeaa ja siistiä, kun vertailee muita koirasaitteja. Kannattaa käydä kurkkimassa, sen jälkeen ymmärrätte, että täällä kaikesta huolimatta on melkoisen helppoa käväistä. Ei tartte pelätä sydäriä tai harmaita hiuksia
|
|
|
Post by viel maija s on Feb 6, 2006 23:25:50 GMT 2
Liisu kirjoitti: "Jos kahdella ihmisellä kemiat ei toimi, niin on hyvin vaikeaa tehdä yhteistyötä."
Niinpä.
Ja kun on harrastustoiminnasta kyse, ei moisen takia kannata menettää yöunia. Kantapäät vastakkain ja that´s it. Ja kohti uusia seikkailuja!!
|
|
|
Post by kerttu on Feb 7, 2006 7:30:28 GMT 2
Katoppas Maija tätä Liisun lausetta "Henkilökohtaisesti en vain hyväksynyt hänen tapaansa määräillä asioista, jopa siitä, kenen kanssa sopii seurustella, kenen ei, mutta, mutta..." tämähän selittää sen Jyväskylän homman ;D - voiko tuo olla totta, ei sillä että Liisua epäilisin, tuskin aikauinen ihminen tuollaista menee julkilausumaan mikäli totuuspohjaa ei löydy. Että siinäpä NIna P.llekin miettimistä, sinä olet niin hyväntáhtosen olonen ettet halua uskoa negatiivisia asioita. Ei vanhannokka turhia tuulia haistellut kun huomasi että joku mättää pahemman kerran. Maijalle vielä lohdutuksen sana - luulen että me molemmat olemme sillä boikottilistalla. Mutta sekö meitä huolettaa - ei huolta.
|
|
|
Post by kerttu on Feb 8, 2006 7:16:54 GMT 2
Syvä hiljaisuus - sivulla kävijöitä vuorokaudessa 368 - ainakin asia kiinnostaisi ;D
|
|